marți, 8 martie 2016

Statiunea Vidra - un colt de liniste, frumos si pustiu...

(Aceasta postare este de fapt mutata aici din alta parte unde o scrisesem si unde nu prea ii era locul.
Fotografiile sunt din august 2012, s-o fi schimbat ceva intre timp?)


Tin sa scriu despre Vidra din august anul trecut si tot nu imi gasesc timpul sau cuvintele potrivite.
Am avut ocazia sa trec pe acolo si mi-a ramas pe inima, ma gandesc uneori la locul acela si-mi spun: mi-ar placea sa revin acolo si sa fie totul ingrijit. Cred sincer ca acela ar fi un loc minunat de petrecut o vacanta linistita, si ca multi l-ar aprecia.
Postarea aceasta a mea va fi saraca in cuvinte, dar cred ca fotografiile vor spune destul de mult.

Statiunea Vidra este localizata in judetul Valcea, in Muntii Lotru, la aprox 25 km de statiunea Voineasa. Conform www.turismland.ro "Statiunea beneficiaza de o partie de schi si de un telescaun, din pacate ambele nefunctionale si in stare de degradare. In aproprierea ei, la doar cativa km s-a deschis o partie noua de ski, Partia de Ski Obarsia Lotrului – Vidra – Transalpina, partie dotata cu nocturna, zapada artificiala si transport pe cablu." Eu nu am vazut noua partie de ski, doar ceea ce se vede in fotografii, ceea ce este vechi si in mare parte abandonat.



Aici trebuia sa fie ceva extraordinar! Odata cu revolutia din 1989 insa, intrand pe mana sindicatelor, statiunea a ajuns o ruina. Visuri marete fusesera facute pentru acest loc, dar acum sunt putini cei care mai viseaza la ceva frumos legat de aceste locuri. Este adevarat ca este amplasata la distanta de marile orase, dar pentru odihna, relaxare, pentru mini vacante, mie una mi se pare un loc numai bun!
copaci crescuti la etaj



Lacul Vidra este un lac de acumulare lung de aprox 8 km si lat de aprox 1,4 km. Aici se viziteaza hidrocentrala Lotru-Ciunget, situata in subteran, iar pentru cei ce iubesc pescuitul Raul Lotru si Lacul Vidra sunt renumite prin pastravul care se gaseste aici. De aici se pot face trasee marcate sau se pot vizita diferite obiective turistice ca Valea Oltului, Statiunea Calimanesti, Statiunea Caciulata, Masivul Parang, si altele.

Cine are ocazia, sa nu ocoleasca acest loc, are de vazut ceva frumos chiar daca arata asa!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu